FAQ

 

VARAN JAG VILLE BESTÄLLA ÄR SLUT – KOMMER DEN IN I LAGER IGEN?

Nästan alla produkter ingår i vårt bassortiment, vilket innebär att om de är slut är det bara tillfälligt. Inne på produkten erbjuds du att fylla i din epostadress om varan du vill köpa är tillfälligt slut. Då skickar vi ett mail till dig så fort vi fått in varan i lager igen, vanligtvis inom två veckor. Är produkten en säsongsvara ingår den den inte i vårt bassortiment kommer alltså inte in igen. I såna fall står det i produkttexten.

 

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE - HAR MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?

Om du lagt en beställning men inte mottagit någon orderbekräftelse - kolla skräpposten. Vi har märkt att framförallt Gmails eposttjänst ofta klassar våra mail som skräppost, så har du en gmail-adress ligger bekräftelsen troligen i skräpposten.

 

KAN JAG AVBRYTA/ÄNDRA I EN LAGD ORDER?

Ja, förutsatt att vi inte redan har hunnit skicka iväg ditt paket. Kontakta oss här så hjälper vi dig.

 

HAR NI MOTTAGIT MITT BYTE/MIN RETUR?

Det kan ta upp till två veckor för oss att behandla ditt byte/din retur, men ofta går det mycket snabbare. Vi skickar inget mail som bekräftar att ditt paket tagits emot, men så fort vi behandlat ditt ärende mailar vi en uppdaterad/krediterad faktura och information om att ditt byte är på väg eller att ditt ärende är avslutat.

 

MIN FAKTURA GÅR SNART UT - VAD GÖR JAG?

Observera att även om Glam Mom har 30 dagars öppet köp så måste fakturan betalas inom vår ekonomipartner Klarnas tidsram. Den är 14 dagar till att börja med, sen kan du som kund själv flytta fram förfallodatumet ytterligare 10 dagar. Totalt har du som kund alltså 24 dagar på dig att betala din faktura. Du kan även pausa din faktura när du loggat in på Klarna.

Om du väntar på att få din bytesvara och din faktura håller på att gå ut: gå till Mitt Klarna och logga in med ditt mobilnummer eller din epostadress. Där kan du själv flytta fram förfallodatumet 10 dagar kostnadsfritt, pausa din faktura, se din köphistorik och hantera dina fakturor.

Om ditt ärende tagit extra lång tid (om du exempelvis har bytt varor ett flertal gånger) och dessa extra 10 dagar inte räcker: betala fakturan för att slippa påminnelseavgift. Så fort ditt ärende är behandlat uppdaterar vi din faktura så att din betalning stämmer överens med de varor du köpt, alternativt betalar tillbaka dina pengar.

 

VAR ÄR MITT PAKET?

Leverans inom Sverige tar normalt mellan 1-7 arbetsdagar, beroende på var i landet du bor. Om det har tagit längre tid än så, kontakta oss här så hjälper vi dig att spåra ditt paket. Observera att leveranstiden kan bli något längre än normalt i samband med kampanjer, samt vid helgdagar och högtider.

 

MÄNGDRABATTEN FÖRSVANN?

Vissa av våra varor erbjuder vi mängdrabatt på. Denna rabatt går inte att kombinera med andra rabatter om vi har ett tillfälligt erbjudande. Lägger du in en rabattkod i kassan på varor med mängdrabatt kommer systemet automatiskt att välja den rabatt som är mest fördelaktig för dig som kund. Men du kan inte få rabatt på rabatt.

 

JAG FICK FEL VARA/FÖR FÅ VAROR I MITT PAKET – HUR GÖR JAG?

Om du fått fel storlek, fel vara eller fel antal varor i ditt paket, kontakta oss här och beskriv ditt ärende så löser vi det omgående. Givetvis står vi för returfrakten om vi gjort fel.

 

KAN JAG BYTA TILL EN DYRARE VARA?

Ja, det går bra. Du kommer få ett mail av oss med våra bankgirouppgifter så att du kan sätta in mellanskillnaden.

 

FÅR JAG BYTA MER ÄN EN GÅNG?

Vi vill givetvis att du ska vara 100% nöjd med ditt köp hos oss, så självklart får du byta tills dess att du är nöjd. Samtliga bytesvaror skickas kostnadsfritt från oss till dig, oavsett hur många gånger du byter. Observera dock att du som kund står för frakten från dig till oss.

 

REKLAMERA VARA – HUR GÖR JAG?

Det är oerhört viktigt för oss att du som kund är nöjd med ditt köp hos Glam Mom. Så tveka inte att höra av dig om du inte är nöjd med kvaliteten på din vara. Vill du reklamera något tar du en bild på det som är defekt och skickar bilden/bilderna till [email protected] tillsammans med en beskrivning av ärendet. Glöm inte att ange ditt namn och ordernummer. 

 

VILKEN BH-STORLEK SKA JAG VÄLJA?

Besök vår BH-skola. Där hittar du bra information om vad man ska tänka på när man köper amningsbh. Kolla också in vår BH-kalkylator som hjälper dig att räkna ut din storlek.

 

JAG HAR RETURNERAT HELA MIN BESTÄLLNING, MEN ÄNDÅ FÅTT EN FAKTURA. VARFÖR DET?
Även om du returnerat samtliga varor, så är det ändå du som kund som står för frakten. Se villkoren för Frakt & Leverans. Detta för att vi ska täcka kostnaden för den administration och personal som krävs för att packa och skicka varje order. Frakten är 45 SEK inom Sverige och betalas alltså oavsett om du väljer att behålla dina varor eller inte. Har du betalat med faktura kommer du därför få en faktura på 45 SEK, har du betalat med kort kommer du få tillbaka summan för varorna, men inte för frakten.

 

JAG FÖRSÖKER BESTÄLLA FRÅN ETT ANNAT LAND ÄN SVERIGE, MEN LYCKAS INTE?
Se till att ändra i scrollmenyn vid kassan där det står "Fraktkostnad inom..", till det land som du beställer ifrån. Fungerar det fortfarande inte efter att du ändrat till rätt land i scrollmenyn, maila till [email protected] så hjälper vi dig.

 

KONTAKTFORMULÄR

Produkter
Övrigt
   

Drift & produktion:  Wikinggruppen