Köp- och leveransvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor så är det bara att höra av dig till oss på: [email protected]


Priser
I priset ingår moms som f.n. är 25%.
 

Betalningsalternativ
- Klarna Checkout

Vi är anslutna till Klarna Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till något som passar dig, t ex kortbetalning eller delbetalning. Alla betalsätt är 100 % säkra och informationen du anger delas inte ut till tredje part. Klicka här för fullständiga villkor från Klarna Checkout. Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard. Observera att om du väljer faktura som betalningsalternativ, skickas denna ut så fort vi aktiverat din order. Fakturan kommer alltså innan dina varor.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.


- Betalning mot faktura / Klarna

För dig som hellre betalar mot faktura har vi ett samarbete med Klarna AB som då ansvarar för sedvanlig kreditbedömning samt betalningsmottagning. Vid betalning mot faktura måste därför personnummer anges. Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges. Vid sen betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Klarnas allmänna villkor hittar du här. Vid frågor gällande betalning med Klarna faktura och/ eller Klarna konto kontakta då Klarna på tel 08-120 120 00 eller via e-post [email protected].


Om du skickar tillbaka varor till oss, oavsett om det gäller byte eller retur, rekommenderar vi starkt att du går in på Mitt Klarna/Klarnas App och rapporterar att du returnerat varor, så att din faktura pausas. Detta för att undvika onödiga påminnelseavgifter.


- Delbetalning / Klarna konto

Du kan även välja att delbetala ditt köp med Klarna konto. Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Kontohanteringen sköts av vårsamarbetspartner Klarna AB. När du väljer att betala med konto sker även här en kreditupplysning på ditt personnummer. För Klarna konto gäller 0 kr i uppläggningsavgift.  Årsräntan är på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Klarnas allmänna villkor hittar du här.

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Länk till Klarnas Allmänna villkorLänk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

För beställningar utanför Sverige och Norge erbjuder vi även betalningsalternativen Payson och PayPal. Via Payson kan du betala med Visa eller Mastercard, samt göra en direktbetalning via din internetbank.
 
Leveranstid
Leverans sker normalt mellan 2-7  arbetsdagar (med reservation för slutförsäljning). Vi levererar till hela Europa. Beställningar som görs utanför Sverige skickas med Posten. För dessa beställningar kan leveranstiden vara något längre. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 
Leveranssätt
Vi skickar beställningar med PostNord Varubrev från och med den 13 januari 2022. Paketet levereras till din brevlåda och om det inte ryms i postlådan levereras det vid dörren eller i en påse utanpå postlådan. Du kommer att få ett sms eller mail med bekräftelse att ditt paket är på väg.
 
Frakt och returfrakt
Returkostnaden för att returnera varor till oss är 49 kr, om man använder den digitala PostNord Varubrev returfraktsedeln som du får genom att maila till oss på [email protected]. Väljer man att skicka tillbaka sina varor på egen hand, tillkommer det självklart ingen returfraktavgift. Använd då följande adress: Yummy Mummy Sverige AB, Björndalsvägen 39, 135 69 Tyresö
 
Fraktkostnaden för leverans till länder inom EU är 150 kr. Kostnaden till länder utanför EU (t ex Norge) är 150 kr. Alla paket som skickas utanför Sverige skickas som rekommenderat brev.
 
Returer
Hos GlamMom.se har du ånger- och returrätt hela 30 dagar efter att du fått produkten. Villkoret är förstås att du inte har använt produkten och den ska vara i oskadat skick och ha alla etiketter kvar.

Om du skickar tillbaka varor till oss rekommenderar vi starkt att du går in på Mitt Klarna/Klarnas App och rapporterar att du returnerat varor till oss, så att din faktura pausas. Detta för att undvika onödiga påminnelseavgifter.


Vid retur har du två valmöjligheter. Antingen frankerar du och postar in din vara till oss själv eller så mailar du till oss på [email protected] och ber att få en digital Varubrev Retur-kod som du sedan visar upp på valfritt Postnord ombud. Postombudet skriver sedan ut fraktetiketten och skicka paketet på plats.  Väljer du att använda din returfraktsedel kostar den 49 kr, vilket senare dras av från ditt returnerade belopp vid returhanteringen. Om du väljer att skicka in dina varor själv till oss ska de skickas till följande adress: 

Yummy Mummy Sverige AB
Björndalsvägen 39
135 69 Tyresö

Byten

Tyvärr kan vi inte erbjuda byten i dagsläget. Om du vill byta storlek rekommenderar vi att du lägger en ny order.

Observera att du som kund är ansvarig för leveransen av ditt returpaket till oss. Kommer paketet bort på vägen är du som kund ekonomiskt ansvarig.

Om du har betalat med kreditkort sker återbetalning till det kort som användes vid köptillfället. Har du betalat via Klarna justerar vi din faktura/ditt konto efter det att vi fått tillbaka varan.

 

Reklamationer & Ej uthämtade paket

Alla varor kontrolleras av oss innan de skickas iväg men om din vara ändå är defekt eller inte stämmer i antal sker returen på vår bekostnad. Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd så tveka inte att kontakta oss. Antingen via mail: [email protected]  Är det en transportskada så ska det anmälas till det utlämningsställe/postkontor som lämnade ut paketet. 


Vi följer Konsumentverkets rekommendationer gällande reklamationer. Gå till www.konsumentverket.se för mer information.

Vid outlöst/ej uthämtat paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 200 kr oavsett köpsumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkter
Övrigt
   

Drift & produktion:  Wikinggruppen