Köp- och leveransvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor så är det bara att höra av dig till oss. Maila till [email protected] eller ring +46 (0)8-12 00 30 40. (Telefontid 13-16 vardagar). 

När du genomför ett köp på GlamMom.se/GlamMom.no anmäls du automatiskt till vårt nyhetsbrev. Du kan enkelt ta bort dig från vårt adressregister genom att klicka här.


Priser
I priset ingår moms som f.n. är 25%.
 

Betalningsalternativ
- Klarna Checkout

Vi är anslutna till Klarna Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig. Faktura är förvalt men du kan givetvis ändra betalsätt till något som passar dig, t ex kortbetalning eller delbetalning. Alla betalsätt är 100 % säkra och informationen du anger delas inte ut till tredje part. Klicka här för fullständiga villkor från Klarna Checkout. Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard. Observera att om du väljer faktura som betalningsalternativ, skickas denna ut så fort vi aktiverat din order. Fakturan kommer alltså innan dina varor.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.


- Betalning mot faktura / Klarna

För dig som hellre betalar mot faktura har vi ett samarbete med Klarna AB som då ansvarar för sedvanlig kreditbedömning samt betalningsmottagning. Vid betalning mot faktura måste därför personnummer anges. Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress. Betalningsvillkor är 14 dagar om inget annat anges. Vid sen betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Klarnas allmänna villkor hittar du här. Vid frågor gällande betalning med Klarna faktura och/ eller Klarna konto kontakta då Klarna på tel 08-120 120 00 eller via e-post [email protected].


Om du vill flytta fram förfallodatumet på din originalfaktura gör du detta genom att logga in på "Mina sidor" hos Klarna.com. Du kan välja om du antingen vill logga in genom att ange e-postadressen du använde i ditt köp eller fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer.


- Delbetalning / Klarna konto

Du kan även välja att delbetala ditt köp med Klarna konto. Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Kontohanteringen sköts av vårsamarbetspartner Klarna AB. När du väljer att betala med konto sker även här en kreditupplysning på ditt personnummer. För Klarna konto gäller 0 kr i uppläggningsavgift.  Årsräntan är på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Klarnas allmänna villkor hittar du här.

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Länk till Klarnas Allmänna villkorLänk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 
Leveranstid
Leverans sker normalt mellan 2-7  arbetsdagar (med reservation för slutförsäljning). Vi levererar till hela Europa. Beställningar som görs utanför Sverige skickas med Posten. För dessa beställningar kan leveranstiden vara något längre. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 
Leveranssätt
- DHL
Vi skickar beställningar med DHL servicepoint, paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe (se här vilket ditt är). När ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe, skickas därifrån ett sms till det mobilnummer som du uppgivit när du gjorde din beställning. Har du angivit en e-postadress, får du din avisering via mail. Observera att liggtiden är 14 dagar från det att paketet anländer ditt utlämningsställe. Skulle det vara så att du inte hämtat ut ditt paket inom 14 dagar skickas det automatiskt tillbaka till oss. Vill du ändå ha ditt paket kan vi självklart skicka det igen, men då måste vi tyvärr ta ut en till fraktkostnad på 45 kr inom Sverige. Vi värnar om miljön och skickar därför dina varor i biologiskt nedbrytbara påsar.
 
Frakt
Inom Sverige är fraktkostnaden 45 kr. Fraktkostnaden för leverans till länder inom EU är 150 kr. Kostnaden till länder utanför EU (t ex Norge) är 150 kr. Observera att denna kostnad kan bli högre beroende på vad paketet väger (gäller samtliga försändelser både inom och utanför EU). Vi kontaktar alltid kunden om fraktkostnaden blir högre än ovan nämnda belopp innan vi skickar paketet. Alla paket som skickas utanför Sverige skickas som rekommenderat brev.
 
Byte, ånger & returer
Hos GlamMom.se har du full bytes-, ånger och returrätt hela 30 dagar efter att du fått produkten. Villkoret är förstås att du inte har använt produkten och den ska vara i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Alla våra trosor/badkläder är plomberade, så dessa får man byta/returnera så länge plomberingen är obruten.

Observera att om du valt att betala mot Klarna faktura/konto måste du som kund gå in och flytta fram förfallodatumet om du vill ha längre betänketid på dina varor i mer än två veckor. Detta för att Klarna inte ska skicka ut en påminnelsefaktura (vilket sker automatiskt efter två veckor). För att flytta fram förfallodatumet loggar du in på "Mina sidor" hos Klarna.com. Du kan välja om du antingen vill logga in genom att ange e-postadressen du använde i ditt köp eller fakturans OCR- / Fakturanummer och ditt personnummer. Förfallodatumet kan flyttas fram med 10 dagar och det räknas från det datumet du gör ändringen. Det är inte möjligt att flytta fram förfallodatumet när det är mer än 10 dagar kvar till nuvarande förfallodatum.


Vid byte/retur: frankera och posta in din vara till oss. Vid byte skickar vi dig din nya vara kostnadsfritt så fort vi fått in ditt paket (gäller endast Sverige). Tänk på att det kan ta upp till två veckor innan vi har hunnit behandla ditt byte/retur. Men sjävklart så jobbar vi så snabbt vi kan. Märk ditt returpaket med namn och ordernummer på utsidan så går behandlingen av ditt ärende fortare.

Paketet skickar du till:
 

Yummy Mummy Sverige AB
Björndalsvägen 39
135 69 Tyresö
 

Använd den bifogade retursedeln och beskriv ditt ärende. Glöm inte att fylla i ditt ordernr. Observera att du som kund är ansvarig för leveransen av ditt retur/bytespaket till oss. Kommer paketet bort på vägen är du som kund ekonomiskt ansvarig. Vid högt värde på innehållet föreslår vi därför att du skickar paketet rekommenderat.

Om du har betalat med kreditkort sker återbetalning till det kort som användes vid köptillfället. Har du betalat via Klarna justerar vi din faktura/ditt konto efter det att vi fått tillbaka varan. Om du vill byta till en annan vara, och valt faktura som betalsätt, vänta då med att betala fakturan. Vi kommer att skicka en ny, uppdaterad faktura till dig via mail, så fort vi mottagit och behandlat din retur/byte.

 

Reklamationer, skador & ej uthämtade paket
Alla varor kontrolleras av oss innan de skickas iväg men om din vara ändå är defekt eller inte stämmer i antal sker returen på vår bekostnad. Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd så tveka inte att kontakta oss. Antingen via mail [email protected] eller på telefon 08-12 00 30 40. Är det en transportskada så ska det anmälas till det utlämningsställe/postkontor som lämnade ut paketet. 


Vi följer Konsumentverkets rekommendationer gällande reklamationer. Gå till www.konsumentverket.se för mer information.

Vid outlöst/ej uthämtat paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 200 kr oavsett köpsumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkter
Övrigt
   

Drift & produktion:  Wikinggruppen